tisdag 14 april 2009

Kontraster

Jag gillar kontraster. Utan dem hade det varit svårt att uppskatta allt bra man upplever och svårt att motivera sig för saker som är mindre bra. Exempelvis kommer det att vara helt otroligt mysigt att få sova i en stor och mjuk dubbelsäng med Elin i natt efter att ha tillbringat en lång natt på ett iskallt betonggolv mellan två self-check-in-automater på Frankfurt Hahn. Lång natt kanske var att ta i förresten - det ingick nämligen väckning vid 04.00 när det började trilla folk som ville använda automaterna. Nu har klockan slagit 06.42 och jag har avverkat fyra stycken TV-serieavsnitt, två koppar kaffe och innan jag skrivit klart det här öppnar nog äntligen incheckningen till min flight.

Kontraster behöver inte nödvändigtvis uppträda mellan bra och dåliga saker, de kan lika gärna uppträda mellan två saker som är bra på olika vis. Det senare har hänt under den senaste veckan när jag har lyckats hoppa över våren och gå direkt från vinter till sommar utan att passera gå. Min sista skiddag tillbringade vi i på en klipphäll i backen i Saalbach, iklädda så lite som bara möjligt och med lavinspade och extrahandskar utbytta mot kalla öl och solkräm. Sedan bar det av till ett 22-gradigt och paniksoligt München för ompackning, en påskmiddag med Hanna och Johannas föräldrar på besök och någon timme strandstek vid Isar igår förmiddag innan tågresan till flygplatsen. Om München fortsätter på den inslagna vägen så kommer nästa termin att bli hammergeil.

Nu är det nära, jag återkommer med rapport ifrån Edinburgh!
/Martin

PS. Inlägget publicerat med ca 30 timmars försening, och ja, sängen var skönare än betonggolvet. DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Hoppas du och Elin har det mysigt i Edinburgh! Vi väntar med spänning på nästa rapport..
Kram
Mamma

Hattnisse sa...

Påminner mig om när du ville bli blöt,kall och trött.

Hattnisse sa...

Förresten - det verkar vara himla kul att plugga i München.

Jonas sa...

Jag antar att vi får känna oss avundsjuka här nere nu när vi går mot höst och vinter. Det är fjuttiga 25 grader nu när solen sänkt sig nedanför BsAs höghus och skolan är slut för denna vecka.

Simma lugnt och ha de hammergeil tills vi hörs!

hattnisse sa...

Vi vill se bilder från Skottland och Schweiz.......är det inte hockey VM i Schweiz? Vi vill se en snutt från finalen.